22 Şubat 2014 Cumartesi

İlk Yazım..

Öncelikle kendimi tanıtayım..
İsmim Eda, 19 yaşındayım.
YGS-LYS'ye hazırlanan bir sözel öğrencisiyim.

Zayıf bir çocuktum.
Boyum da kısa olduğu için, sınıfın minyonlarından oldum hep..
Giysilerimin içini dolduramazdım bir türlü.
Ama ergenlik ve liseye giriş sınavı dönemiyle birlikte, doymak bilmeden yemelerim başladı.
Her gün okulda fast food, gece ders çalışırken yanında mutlaka abur cubur derken, tehlikeyi fark edemedim ve kilo almaya başladım.

Lisede hep huzursuz, hep dünyada fazlalıkmışım gibi duygular yaşadım.
Yakın arkadaşlarım hep zayıftı, incecik bedenlerine istedikleri her şeyi giyiyorlardı.
Benim evden çıkasım gelmezdi.
Sınıfa girerken, yemekhanede, kantinde, arkadaşlarla bir mekana gittiğimizde hep huzursuz oldum, hep mutsuz..
Bu depresif haller beni daha da yemeye sürükledi.
Kendimi hiç frenleyemedim, irademe sahip çıkamadım ne yazık ki..
Kilolu bir liseli olarak okuyup, 2012'de liseyi bitirdim.
Ve lisede hiç tartıldığımı hatırlamıyorum, en fazla 65 kg olmuşumdur sanırım.

( Tabii gaza gelip, şok diyetlere başladığım dönemler de oldu. En fazla 3 gün dayanabildim ve 1 gr fark etmedim. )

Lise bitince, üniversite dönemi oldu tabii.
Ama benim istediğim bölüm olmayınca tekrar hazırlanmaya karar verdim.
Bu aşamada da bir forum sitesinde girdiğim zayıflama topiği benim için dönüm noktası oldu.

Bir sürü yanlışım olduğunu gördüm, doğru beslenmeyi, doğru kilo vermeyi öğrendim.
61,1 kilodan 57,5 kiloya düştüm.
Ama sonra yine saldım ve hop geri aldım.

Ailevi sorunlar nedeniyle kötü bir yıl geçirdim, ne düzgünce ders çalışabildim, ne de irademe hakim olup kilo verebildim.
2013 tercih dönemi de benim için hüsranla sona erdi.

Şimdi tekrar hazırlanıyorum.
2014 YGS-LYS'de istediğim bölümü kazanmayı ümit ediyorum.
Ve irademi tekrar toplayıp, Haziran sonuna kadar ideal kiloma ulaşmayı hedefliyorum.
Tabii o topikte öğrendiğim bilgilerim sayesinde..

Blogumu açış sebebim de, benim gibi, ideal kilosuna ulaşma çabasında olan diğer insanları bilgilendirmek, sağlıkla ve kalıcı bir şekilde hep birlikte fazlalıklarımızdan kurtulmak..

Haydi bakalım, 63,7 kilogramdan 48 kilograma yolculuğum başlasın ! (:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder